Скарбничка
практичного
психолога
Поради батькам та учням гімназії
Крокуємо в майбутнє до професійного
вибору дитини
Інформаційне повідомлення
«Правила вибору професії»
*Необхідно
дитині вивчити якнайбільше професій, визначити, які професії і фахівці
необхідні в регіоні, де ви проживаєте.
*Важливо
дитині вивчити саму себе (інтереси, схильності, здібності, темперамент, риси
характеру, особливості пізнавальних процесів, здоров'я, самооцінку, рівень
домагань і ін.).
*Варто
вибрати найбільш привабливу, придатну професію для дитини.
*Докладно
вивчити дитиною обрану професію: ознайомитися з професіограмой, визначити
формулу професії, уточнити зміст, умови праці і вимоги, які пропонує дана
професія до людини. Вивчити можливості її
придбання і перспективи професійного росту.
*Спробувати власні сили дитини в обраній
професії (в кружках за інтересами, при можливості на підприємстві, або в фірмі).
*Порівняти отримані знання дитини про
професію зі своїми можливостями, дайте можливість порадитися з Вами, учителями,
лікарями, психологом, отримати кваліфіковану профконсультацію.
*При визначенні дитиною відповідності своїх
професійних можливостей вимогам обраної професії, потім необхідно намагатися
отримати в школі чи на певних курсах первісну підготовку, реалізовувати
самоконтроль готовності до професійного самовизначення.
*При відсутності зазначеної відповідності,
намагатися допомогти дитині знайти запасний варіант професійного вибору.
*Коли дитина вибрала для себе майбутню
професію, необхідно їй виявляти наполегливість у реалізації наміру й оволодінні
професією в досконалості.
Інформаційне повідомлення
«Помилки й утруднення при виборі професії»
Ø
Відношення до
вибору професії як до вибору довічного пристановища, орієнтація відразу на
професію високої кваліфікації.
Ø
Існуючі
забобони, коли деякі важливі для суспільства професії і заняття вважаються
невартими, непристойними.
Ø
Вибір професії
«за компанію», щоб не відстати від друзів.
Ø
Перенос
відносини до представника якої-небудь професії на саму професію.
Ø
Захоплення
тільки зовнішньою чи якою-небудь привабливою стороною професії.
Ø
Ототожнення
шкільного навчального предмета з відповідною професією.
Ø
Застарілі
уявлення про характер праці в деяких сферах виробництва.
Ø
Невміння
розбиратися у своїх особистих якостях, схильностях, здібностях, підготовленості.
Ø
Незнання чи
недооцінка своїх фізичних особливостей, недоліків, істотних під час вибору
професії.
|