Поради
батькам п'ятикласників
Будь - які
перехідні періоди життя і діяльності дітей висувають специфічні проблеми, що
пов’язані зі зміною в організації навчальної діяльності у середніх класах. Усі
переживання цього віку природні та допомогають учневі дорослішати, тому батькам
і вчителям потрібно бути добрішими й уважнішими до дітей у новому періоді їх
шкільного життя. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі вимоги до
інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей
певних учбових знань, дій, навичок. Процес звикання до шкільних вимог і
порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як
адаптація. Адже дитина в школі адаптується не тільки до своєї соціальної ролі,
але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах. Отже, хочу
запропонувати Вам найголовніші поради:
1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини,
якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, психологом.
2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули
на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника та психолога.
Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте
складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
4. Допоможіть дитині вивчити імена нових
учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
5. Порадьте дитині в складних ситуаціях
звертатися за порадою до психолога чи класного керівника.
6. Не слід відразу ослабляти контроль за
навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до
контролю з вашого боку.
7. Основними помічниками у складних ситуаціях є
терпіння, увага, розуміння.
8. Головне новоутворення підліткового вікового
періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до
свого тіла, зовнішності – не соромтесь розмовляти про це зі своєю дитиною.
9. Зростає дух незалежності, який впливає на
стосунки підлітка в родині, школі.
10. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю
поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.
11. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому
батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і
легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.
12. Розширюється коло спілкування, з’являються нові
авторитети, підтримуйте дитину, якщо це позитивні стосунки та повчайте,
розмовляйте – якщо негативні. Якщо щось не виходить – зверніться до
спеціалістів.
13. Недоліки й суперечності в поведінці близьких і
старших сприймаються гостро й хворобливо, поговоріть з дитиною «по душам».
14.
У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не
диктаторів, так будьте ж завжди веселі та позитивні – заради своєї дитини.
15. Ніколи
фізично не впливайте на дитину. Неприпустимо критикувати її та залякувати
(особливо в присутності інших людей).
16. Зважайте
натемперамент дитини в період адаптації. Апатині та нетовариські діти важче
звикають до класу.
17. Знаходьте
можливість заохочувати свою дитину (дитина на день повинна почути 150 разів
слова похвали. Подумайте над цим).
18.
Наприкінці кожного дня обовязково запитайте, як склався її день,
що нового з нею сьогодні відбулося. Це допомогає зрозуміти труднощі, демонструє
зацікавленість поблемами дитини з боку батьків, переконує у тому, що батьки
завжди й у всьому поруч.
|