Скарбничка психолога: вибір професії
Прислано Admin на November 18 2011 09:15:43

Скарбничка  практичного психолога

Поради батькам та учням гімназії

 

Крокуємо   в  майбутнє  до  професійного  вибору  дитини

 

Інформаційне повідомлення «Правила вибору професії»

*Необхідно  дитині вивчити якнайбільше професій, визначити, які     професії і фахівці необхідні в регіоні, де ви проживаєте.

*Важливо  дитині вивчити саму себе (інтереси, схильності, здібності, темперамент, риси характеру, особливості пізнавальних процесів, здоров'я, самооцінку, рівень домагань і ін.).

*Варто вибрати найбільш привабливу, придатну професію для  дитини.

*Докладно вивчити дитиною обрану професію: ознайомитися з професіограмой, визначити формулу професії, уточнити зміст, умови праці і вимоги, які пропонує дана професія до людини. Вивчити можливості її придбання і перспективи професійного росту.

         *Спробувати власні сили дитини в обраній професії (в кружках за інтересами, при можливості на підприємстві, або в фірмі).

         *Порівняти отримані знання дитини  про професію зі своїми можливостями, дайте можливість порадитися з Вами, учителями, лікарями, психологом, отримати кваліфіковану профконсультацію.

          *При визначенні дитиною відповідності своїх професійних можливостей вимогам обраної професії, потім необхідно  намагатися отримати в  школі чи на певних курсах первісну підготовку, реалізовувати самоконтроль готовності до професійного самовизначення.

         *При відсутності зазначеної відповідності, намагатися допомогти дитині знайти запасний варіант професійного вибору.

          *Коли дитина вибрала для себе майбутню професію, необхідно їй виявляти наполегливість у реалізації наміру й оволодінні професією в досконалості.

 

Інформаційне повідомлення

«Помилки й утруднення при виборі професії»

Ø Відношення до вибору професії як до вибору довічного пристановища, орієнтація відразу на професію високої кваліфікації.

Ø Існуючі забобони, коли деякі важливі для суспільства професії і заняття вважаються невартими, непристойними.

Ø Вибір професії «за компанію», щоб не відстати від друзів.

Ø Перенос відносини до представника якої-небудь професії на саму професію.

Ø Захоплення тільки зовнішньою чи якою-небудь привабливою стороною професії.

Ø Ототожнення шкільного навчального предмета з відповідною професією.

Ø Застарілі уявлення про характер праці в деяких сферах виробництва.

Ø Невміння розбиратися у своїх особистих якостях, схильностях, здібностях, підготовленості.

Ø Незнання чи недооцінка своїх фізичних особливостей, недоліків, істотних під час вибору професії.