Скарбничка практичного психолога
Поради батькам та учням гімназії
Крокуємо в майбутнє до професійного вибору дитини
Інформаційне повідомлення «Правила вибору професії»
*Необхідно дитині вивчити якнайбільше професій, визначити, які професії і фахівці необхідні в регіоні, де ви проживаєте.
*Важливо дитині вивчити саму себе (інтереси, схильності, здібності, темперамент, риси характеру, особливості пізнавальних процесів, здоров'я, самооцінку, рівень домагань і ін.).
*Варто вибрати найбільш привабливу, придатну професію для дитини.
*Докладно вивчити дитиною обрану професію: ознайомитися з професіограмой, визначити формулу професії, уточнити зміст, умови праці і вимоги, які пропонує дана професія до людини. Вивчити можливості її придбання і перспективи професійного росту.
*Спробувати власні сили дитини в обраній професії (в кружках за інтересами, при можливості на підприємстві, або в фірмі).
*Порівняти отримані знання дитини про професію зі своїми можливостями, дайте можливість порадитися з Вами, учителями, лікарями, психологом, отримати кваліфіковану профконсультацію.
*При визначенні дитиною відповідності своїх професійних можливостей вимогам обраної професії, потім необхідно намагатися отримати в школі чи на певних курсах первісну підготовку, реалізовувати самоконтроль готовності до професійного самовизначення.
*При відсутності зазначеної відповідності, намагатися допомогти дитині знайти запасний варіант професійного вибору.
*Коли дитина вибрала для себе майбутню професію, необхідно їй виявляти наполегливість у реалізації наміру й оволодінні професією в досконалості.
Інформаційне повідомлення
«Помилки й утруднення при виборі професії»
Ø Відношення до вибору професії як до вибору довічного пристановища, орієнтація відразу на професію високої кваліфікації.
Ø Існуючі забобони, коли деякі важливі для суспільства професії і заняття вважаються невартими, непристойними.
Ø Вибір професії «за компанію», щоб не відстати від друзів.
Ø Перенос відносини до представника якої-небудь професії на саму професію.
Ø Захоплення тільки зовнішньою чи якою-небудь привабливою стороною професії.
Ø Ототожнення шкільного навчального предмета з відповідною професією.
Ø Застарілі уявлення про характер праці в деяких сферах виробництва.
Ø Невміння розбиратися у своїх особистих якостях, схильностях, здібностях, підготовленості.
Ø Незнання чи недооцінка своїх фізичних особливостей, недоліків, істотних під час вибору професії.